De Russische absurdistische schrijver Daniil Charms maakte niet alleen kunst, volgens zijn tijdgenoot Vedenskij wás hij kunst. En zijn leven mag je gewoon één grote practical joke noemen. De perfecte basis voor Alexander Vantournhout om er een cryptische performance rond te creëren. Een van de centrale thema’s in het werk van Charms is het verdwijnen. Veel verhalen eindigen abrupt, waarbij een hoofdpersonage ophoudt te bestaan. Er is geen verklaring, enkel een cryptische waarschuwing: “het is beter dat we niet meer over hem spreken”. Dit was de wereld van zuiveringen en terreur onder het bewind van Stalin. Charms zelf werd uiteindelijk in 1942 opgepakt en gek verklaard. Hij stierf de hongerdood.
Vantournhout- die het publiek van nona eerder al verblufte met ANECKXANDER en RAPHAEL – verweeft korte tekstfragmenten van Charms met dans en ‘pratiques minoritaires’: circus, poppentheater, magie en buikspreken. Hoofdspelers die plots verdwijnen. Prothesen die van lichamen bizarre en verbluffende nieuwe vormen weten te maken. Rekwisieten en voorwerpen die in een nieuwe, fysiek veeleisende bewegingstaal worden gemanipuleerd. Dat dus.